Christoossov pasijon

Težave s križi nekega naključnega mimoidočega

Urice s knjigo part 0

Posted by christooss na 3 september 2006

Uvod, ki bo med vas bralce prinesel še en pogled name. Vsem, s katerimi sem kdaj koli občeval, so presenečeni nad tem koliko preberem. Upam, da bom karkoli bom o knjigah pisal ostalo v vaših glavah. Moje mnenje mogoče ne bo predstavljeno kot bi bilo potrebno. Če se vam tako zdi ob branju tegale in ostalih skupkov v sklopu Urice s knjigo se lahko zmenimo za privat “seanso”😛

Knjige. Hm. Knjige so me vedno fascinirale. Zakaj? Preprosto zato, ker čist padem not. Neverjetno ampak v celotni moji knjižni zgodovini mogoče samo ena od knjig ni vsebovala mene kot vsaj opazovalca. Opazovalca na način filmske kamere. Ko berem knjige sem čist notr. Kljub temu, da vsporedno berem vsaj tri če ne štiri, v vsako padem notr. In tud me ni ven za spravit. Največji problem opažam branja je, ker z redkim od mojih prijateljev in znancev lahko delim Knjigo. Knjigo kot filozofijo. Knjigo kot potrjevanje najhujših domnevanj o svetu. Knjigo kot beg iz realnosti. Redko komu lahko predstavim moje mnenje o knjigi, mu knjigo proporočim in potem še dobim neko povratno informacijo. Teh ljudi ni. No v mojem življenju je to samo zelo dobra prijateljica Maja.

Tudi ona je knjižni molj in vedno sprejemljiva za debate o knjiga. Oz če bi mela čas bi se midva vedno zgovarjala o knjigah. Ali se lokal v katerem debatirava zapre ali pa nekdo od mojih “neukih” prijateljev zmoti pogovor in nato toliko časa razpreda o neki drugi seveda zanimivi stvari, da potem debata o knjigah zvodeni in se pozabi. Midva probava potem nadoknadit na naslednji kavici🙂

Čas to je tudi en čuden mož. Edini razlog, da bi ustavil čas je to, da bi lahko prebral vse knjige na svetu. Res je tako znanje presega enega človeka. Gotovo bi me poslali v ustanovo za duševno motene, me razglasili za norega in me zdravili z Direktom; lahko se pohvalim, da še nisem prebral te nekvalitetne revije. Prebrati vse knjige, uf, to so moje sanje. Ampak ni časa če bi se lotil samo npr književnost 20. stoletja. Največjo napako sem naredil, ko v srednji šoli nisem bral obveznega domačega branja. Sej kdo pa še naredi kakšno stvar če je le-ta obvezna. No sedaj me to tepe. Sedaj mi zmankuje časa za Prousta, Tolstoja, Kafko in ostale klasike. Ja OK sej sem prebral od vseh vsaj eno knjigo ampak to ni to. Da ti avtorja resnično spoznaš moraš prebrati večino njegovih knjig. Vsaj taka je moja knjižna filozofija.

Knjige != Filmi

Zakaj ne? Ljudje vedno, ko preberejo knjigo pred ogledom filma, iz kina oddidejo razočarani. Ne zaradi kvalitete filma (OK mogoče filmofili) ampak preprosto zaradi tega, ker se ne strinjajo z režiserjevo perspektivo. Vsi bodo trdili:”Slabšega filma pa še ni bilo!!!” (O ja je enkrat užgite Stevan Segal Movies Marathon – SSMM). Večkrat so za take kritike krivi producenti in ne režiser. Če režiser ne bi bil tako omejen časovno in finančno, potem bi lažje predstavil svojo perspektivo in jo utemeljil. Tako pa ponavadi knjižne priredbe posnamejo v pol leta (povsem pavšalna ocena) in bum samo za denar.

Izkupiček od filma – vložka v filme > 200.000.000 $

Potem so producenti zadovoljni, “neuka” množica pa se drenja po kolosejih ipd. Mi, pa smo razočarani, ker vedno na koncu filma ostane v zraku vprašanje ??? Kje pa je imel režiser glavo ???

Iz sivega povrečja vsaj zame odstopata dva filma: Gospodar prstanov ter Ameriški psiho. Slednji je doživel kvalitetno priredbo predvsem zaradi stila pisanja samega avtorja. Ellis je neverjetno natančen. Opiše VSE kar se opisati DA. Čisto vse. (neverjetno) In tako režiserju ni preostalo druge možnosti, kot popolno sledenje knjigi. Nastal je seveda briljanten filem, ki si ga večkrat predvajam na predvajalniku. Bi ga pa šel takoj gledat v kino.

Gospodar je pa povsem druga zgodba. Knjiga je neverjetno obsežna. Za moje pojme kakšni 500 strani prekratka ampak…🙂 Pri Gospodarju se pa pozna popolna predanost tako režiserja, kot tudi celotne ekipe od snemalcev do glavnih junakov in še naprej. Neverjetna predanost se je poznala tudi producentom saj so šteli krepke milijarde zelencev. Ekipa je uspela v nekaj letih “skrajšati” knjigo na borih 10ur gledanja. Neverjetno. V desetih urah ujamejo bistvene detajle knjige. Normalno, da so glavni momenti v filmu a če pogledaš ostale podrobnosti ugotoviš, da je to preprosto Master Piece. Predelava iz filma v knjigo je USPELA.

“Juhu potem pa začnimo snemati film po knjigi in če ga končamo v desetih letih bo to še boljša predelava”

No tako sicer ne gre. Res pa je da več truda vložiš več ven dobiš. Mogoče niti ne toliko na prvi pogled ampak podrobnosti naredijo film VELIK. Podobno velik kot je bila knjiga.

O Gospodarju se bom še razpisal. Naj bo za današnjo lekcijo dovolj. Do naslednjih Uric s knjigo

Leave a Reply

 
