Christoossov pasijon

Težave s križi nekega naključnega mimoidočega

FreeBSD – namestitev

Posted by christooss na 8 december 2006

Huh

Po Unix slo meetingu sem se odločil, da bom namestil enega od BSDjev za testno desktop mašino (sicer fizično isti računalnik. No to trenutno še ni bo pa). Ideja je padla in rodil se je FreeBSD. No rodil se je že nekaj let nazaj. Več o njem si preberite v naslednji Wiki Odisejadi

Spihal sem prah z 8 GB diska vzel šeeno računalniško kišto. Ta kišta je resnično borna glede sistemskih resourcev, 300Mhz in 130 MB RAMa (BIOS je napisal 130MB), ampak za silo bo oz. potem bo za server. Disk sem vrgel v kišto zapekel FreeBSD minimal CD in začelo se je.

Bilo je veliko krvi, dva mrtva, trije pohabljeni in christooss ves prepoten pred računalniškim ekranom. CD se je zagnal. Vsi veseli čeprav v klavrnem stanju. Izbral sem Standardno namestitev, saj me je namestitveni program prepričal, da nisem expert za ostali dve namestitve (Hitra in Custom)

Kliknemo Enter (tukaj me malo moti ker moraš it s puščicami najprej na OK ali Cancel, da potrdiš) ali Space (nevem zakaj niso dali Enter default na OK gumb – no sej ni tolk važno ampak včasih te zmede čist) in prikaže se nam secirnik diskov Fdisk. Več o tem seciranju si nujno preberite v FreeBSD handbook-u

Najpreprostejše je imeti en disk za FreeBSD- Izbral sem A, da mi je formatiral celoten disk v naslednjem koraku pa sem naredil eno 7,5 GB root particijo in 556MB swapa. Home bom pol mountal kar na isti disk kot Ubuntu.Če imate velik disk lahko tukaj ustvarite več particij.

Potem izberete Boot manager. Tukaj sem izbral kar prvo opcijo, glede na to da je to edini OS na disku in edini disk v računalniku. Boot manager dela kar dobro, zaenkrat ni pritožb.

V naslednjem oknu vas pozdravi izbira paketov, ki se bod namestili. Tu sem izbral Developer izbiro. Nato začnemo inštalacijo.

Najprej prenese Portse in nato namesti programje. Proti koncu vas bo povprašal o sshju, NFSju, FTPju ipd. Malo preglejte v Handbooku sekcijo Namestitev, da boste vedeli katere podatke morate imeti pri sebi pred namestitvijo.

Na konci inštalacije vas povpraša o Userjin in Root geslo. User je po defaultu izključen. Začnete ga uporabljati tako, da v konzoli vpišete passwd <user> in mu določite geslo.

Tako šli smo skozi osnovno namestitev. Naslednjič nekaj o SSHju in nato o inštalaciji X11 in GNOME do takrat pa

BERITE FREEBSD HANBOOK

Leave a Reply

 
