Christoossov pasijon

Težave s križi nekega naključnega mimoidočega

XFCE

Posted by christooss na 31 januar 2007

Xfce je namizno okolje. Preprosto. V paketu z upravljalnikom oken pride tudi kopica uporabnih programov. Imamo tako orodje za arhive ipd. Za preiskus sem izbral trenutno najbolj znano distribucijo, ki vključuje XFCE, Xubuntu. Iz mojih izkušenj z Ubuntujem (so zelo pozitivne) je seveda povsem samoumevno, da izberem Xubuntu.

Distribucijo sem namestil preko Alternate Ubuntu CD. Bil je pri roki in seveda, ker je osnova ista ni nobenih problemv. Pognal sem namestitev Command Line in po namestitvi sem se znašel v ukazni vrstici. Takoj sem šel uredit sources.list in pognal namestitev Xubuntuja.

sudo apt-get install xubuntu-desktop

Od ukaza naprej do reboota je minilo cca 30 minut. Prenašanje iz interneta je vzelo sigurno 2/3 časa. In po ponovnem zagonu me je pozdravil GRUB (našel je Ubuntu na drugem disku). Preprosti enter pa se je manifestiral v nalaganje Xubuntujevega usplash(al je xsplash :)). Kot privzeti login manager so si razvijalci izbrali GDM in privlačno temo zanj. Po prijavi me je v cca 10 sec. pozdravilo namizje.

Vsem uporabnikom se bo zdel neverjetno podoben Ubuntuju

Barvna shema nam sicer takoj namiguje spremembo vonja Ubuntuja.

V menuju Application se skrivajo vse stvari sistema. Od sistemske administracije do nastavitev omrežja in uporbnih programov, ki jih uporabljamo vsako dnevno. Brskalnik je popularna panda Firefox 2.0, program za branje elektronske pošte pa je njen perjasti bratec Thunderbird. Xubuntu nas pričaka tudi z dvema pisarniškima programoma. Prvi je Abiword, kot je iz imena razvidno ponuja alternativo OpenOffice.org Writer, drugi pa Gnumeric, zamenjava za OpenOffice.org Spreadsheet.

Zanimiva izbira se mi zdi predvsem na področju multimedije. S Gxine so na en mah obdelali vse obstoječe multimedijske formate. Vendar vsakemu naprednejšemu uporabniku to ne bo dovolj. Predvsem, ko je govora o v internetno stran vključenih multimedijskih datotek, se tako uporabnik mora odpraviti na trnjovo pot nameščanja vsaj treh različnih pluginov. 1. Flash Player 2. Mplayer Mozilla plugin 3. Realplayer ali Helix. Potrjeno pa kodeki in plugini delujejo.

Nevem, koliko je bil tole uporaben sprehod po Xubuntuju, ampak naj za konec ponudim par pro et contra stvari:

ZA:

  • – hitrost je neverjetna, vse aplikacije se, vključno z namizjem, odprejo v trenutku
  • – podobnost z Ubuntujem tako, da se z vmesnikom ni treba šeenkrat spoznavati
  • – prav vse stvari lahko opravimo, izključujoč multimedijo (ni krivda Xubuntuja), z že nameščenimi programi
  • – nisem fan modre barve zato me je pozitivno presenetila bravnih shem, ikon in oblik oken polna izbira.

PROTI:

  • – ko namestimo jezikovni paket za slovenščino namesti zraven še OpenOffice.org
  • – OpenOffice izgleda zares grdo. Glej spodnje screenshote

  • – tipka Print screen ni povezana z nobenim ukazom
  • – ko manjšamo panel/pult se ikone zmanjšajo na nerazpoznavno velikost (baje bo to popravljeno)
  • – nisem še našel načina (tudi nisem preveč iskal) kako urediti menu. Lahko samo nekaj dodajam vendar nemorem urejati že obstoječih vnosov v taki meri, kot bi si to želel oz. sem pričakoval glede na izkušnje pri Ubuntuju

Kljub tem napakam se z malo truda izkušnja z Xubuntujem prelevi v dolgo prijateljstvo🙂 Ga bo pa sigurno moja mati dobila na računalnik.

2 Responses to “XFCE”

  1. napsy said

    Sam sem pred kratkim testiral xfce in se mi res zdi odzivnejši kot gnome. manjka mu pa nekaj featurov, ki jih gnome ime zato ostajam pri gnome.

  2. christooss said

    Enako

    Samo čakam na 4.4 ko ki je sicer izdana ampak bo šele s feistiyem vključena

Leave a Reply

 
