Christoossov pasijon

Težave s križi nekega naključnega mimoidočega

Feisty Fawn – Ubuntu 7.04

Posted by christooss na 6 februar 2007

Četrtega oktobra sem začel preiskušati takratšnjo najnovejšo različico Ubuntu Edgy Eft. Z današnjim dnem (upa, da brez prekinitev) pa začenjam z rabo nove (še neizdane) verzije Ubuntuja.

Prvi problem, ki sem ga našel, je, da nikakor nisem uspel pravolno zapečt .iso slike. Prenesel sem tako alternate kot tudi desktop CD vendar sta me oba pustila na cedilu. Slednji je ostal pri nalaganju in preklop v konzolo je pokazal pokvarjenost CDja. Med namestitvijo z alternate CDjem pa sem ostal sredi namestitve. RSOD. Sporočil, da je en paketek pokvarjen in lahko sem samo mirno vzel CD iz enote.

Kakorkoli že sem nato suvereno izvršil popolnoma novo namestitev verzije 6.10 (Edgy Eft) in nato z rahlimi modifikacijami sources.list pognal  upgrade:

sudo aptitude update && sudo aptitude dist-upgrade

Na večih straneh sem dobil priporočilo v uporabo aptituda namesto apt-get.

Po debelih dveh urah sem imel sistem nameščen. Reboot in… (o.p.b. klikni na MORE🙂 )

…Uspelo je!!!!

Znašel sem se v novem sistemu. Odzadje je sicer isto in vse ostalo tudi (ikone pa to). V enem stavku smo obdelali vizualni izgled oz. nespremembo le-tega zato se ozrimo k stvarem, ki so nove. V tem trenutku naj opozorim, da je izdelek Feisty Fawn globoko v testni fazi in zato 1. NI primeren za uporabnika, ki želi sistem stabilen 2. NIMA vgrajenih številnih funckij, ki so obljubljene.

Ena najbolj drastičnih sprememb (iz mojega gledišča) je uvedba Nadzornega središča

Sam nisem navijač takelega skupka nastavitev. Veliko preglednejša se mi je zdela ureditev po menujih. Ampak se bomo mogli navadit. Moti me npr ker nemorem nastavit manjših ikon (ali pa nisem našel), da bi lahko spravil vse ikone v okno brez drsnika. Bomo videli v katero smer se bo razvijalo. Vesel se, da zaenrat ostaja stran od KDEja t.j. odpira za vsako nastavitveno opcijo svoje okno.

Druga (mogoče pomembnejša) je uvedba lažje namestitve kodekov. Tako preprost postopek, da mi je prinesel solze na oči. Odpremo mapo, kjer imamo npr .mp3 datoteko. Dvoklik nanjo in odpre se Totem, ki javi:”Opa miško za predvajanje te datoteke pa nimava kodeka! Želiš, da ga namestim?” Seveda sem Totemu pritrdil in po nekaj trenutkih (mislim, da je bila minuta) je začela datoteka igrati. Končno ni problema s tem.

Zaenkrat je to skoraj vse. Res ni veliko vendar prinaša pozitivne občutke. Lahko rečem, da je boljše kot Edgy in če bo šlo tako naprej, nas čaka zelo svetla prihodnost. BTW: V menuju Programi > Igre sta se pojavili dve novi igri: Šah in Sudoku

Vse pa ni tako lepo🙂

Pri ponovnem zagonu sem je moje izvežbano oko opazilo novo ikono na pultu. Ikona, mi je govorila, da ne deluje internet. HM HM. Kako da ne? Na koncu sem našel zaenkrat zadovoljivo rešitev:

sudo ifdown eth0

sudo ifup eth0

In internet deluje. Sicer bom sedaj mogel to ponoviti ob vsakem zagonu. Če seveda nebom našel vmes kakšne boljše rešitve.

Zopet se pojavlja velik problem pri predvajanju v internetno stran vključenih medijskih datotek. Totem je kurac enako kot Mplayer vendar slednji deluje vsaj približno. Tudi za to sem našel ne najoptimalnejšo rešitev Firefox extension Media player connectivity vendar to ni to. Real Player se sploh ne upam začet nameščat🙂

Navedel sem samo štiri primere. Zaenkrat je to tudi dovolj. Večina še prihaja. Upamo, na najboljše.

Leave a Reply

 
